Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výtvarná výchova všemi smysly
Charvát, Jan ; Uhl Skřivanová, Věra (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Diplomová práce pojednává o využití našich smyslů ve výtvarné výchově. Teoretická část práce objasňuje pojmy "pedagogický konstruktivismus, osobnostní přístup ve výuce výtvarné výchovy, tvorba jako sebepoznávání, smyslová výchova;" otevírá otázku zážitek, jako východisko pro výtvarnou činnost pro současné žáky v době digitálních technologií. Naše smysly, které vycházejí z nás, jsou neoddělitelné a všudypřítomné, z tohoto důvodu zasahují do různých dalších složek našeho života, proto se i práce snažila postihnout smysly v širší míře našeho konání. Někdy téma v teoretické části odbíhalo od zvolené trajektorie, ale to bylo jen způsobeno silnými pocity, že je nutné se například zamyslet nad otázkou kultury člověka, nebo se alespoň částečně zmínit o ukotvení našeho vzdělávání v historii. Tato část se také zamýšlí nad psychologickou stránkou výchovy vycházející ze smyslové citlivosti. Pět zpracovaných úloh v didaktické části přináší pohled do hodin výtvarné výchovy, jejichž charakteristickými znaky je prožitek, imaginace, svobodné rozhodování a uvolněnost, která vychází ze skutečné upřímnosti a pravdivosti k sobě samému. Hlavní inspirační složkou je smyslová citlivost. V závěru didaktické části je uvedeno shrnutí všech reflektivních dialogů a bilancí, které potvrzují a zároveň i ukazují možnou cestu...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.